
 Zone 66 on Renaissancen tekemä ja Epic Megagamesin 1993 tekemä ylhäältä kuvattu lentokone- ja ampumispeli MS-DOS järjestelmille.
Pelin juoni asettuu epätoivoiseen tulevaisuudennäkymään, missä pelaaja on entinen GSA-pilotti. Pelaajan kotikaupungissa räjäytetään ydinase, joka tappaa pelaajan kaikki tuttavat mukaan lukien hänen vaimon ja lapsen. Pelaaja etsii läheiseltä laskeentumisalueelta hävittäjän, jolla hän lentää läheisille vihollisen saarille ja aloittaa hillittömän kostoretken tiputtaen alueen kaikki viholliset.
Jokaisen tehtävän alussa pelaajan tulee valita lentokone, jota halutaan tehtävässä käyttää. Jokaisella lentokoneella on erilaiset ominaisuudet, kuten nopeus, kiihtyvyys, kääntyminen, polttoainemäärä, tuhovoima ja kantoraja. Valinnan jälkeen pelaaja pääsee myös aseistaan lentokoneen erilaisilla ohjuksilla ja pommeilla aina lentokoneen kantorajaan asti. Yleisesti kevyet ja pienet hävittäjät ovat nopeita ja ketteriä, mutta eivät pysty kantaan suurta määrää aseita, kun taas isot koneet ovat hitaita ja kömpelöitä, mutta pystyvät kantaan valtavan asearsenaalin mukanaan.
Tehtävät alkavat aina laukaisualustalta. Viholliskoneet voidaan tuhota sekä normaalein tuliasein, kuin myös ohjuksin. Pommit on tarkoitettu maassa olevien maakohteiden tuhoamiseen. Lentokoneen tähtäysjärjestelmä muuttuu sitä epävakaammaksi mitä nopeampaa lentokoneella lennetään. Lentokoneilla on mahdollista tehdä myös väistöliikkeitä, pakenemisen sekä erilaisia suojauksia jotka estävät vihollisen osumisen, tai osumien vaikutuksen.
Lentokone hajoaa luotien ja ohjusten osumista, sekä viholliskoneisiin törmäyksistä. Jos oma kone tuhoutuu, on pelaajalla kuitenkin mahdollisuus lähteä tukikohdasta uudella lentokoneella niin kauan kun tukikohta on pystyssä. Jos tukikohta tuhotaan, pelaajalla on mahdollisuus lähteä lentoon viereisistä tukikohdista. Jos oma lentokone ajetaan tukikohdan yllä, voidaan lentokone tankata, aseistaa tai vaihtaa lentokoneen tyyppiä toiseen malliin.
Pelaajalla on käytössään tutka, joka paljastaa vihollisten lentokoneet. Viholliskoneet on merkattu tutkassa keltaisilla pisteillä. Vihollisen lentokoneita saapuu pelaajan kimppuun niin kauan, kunnes kaikki vihollisen tukikohdat on tuhottu. Tutkassa punaisilla merkatut pisteet ovat ilmantorjunta-aseita ja vihreät pisteet ovat maassa olevia erikoiskohteita ja valkoiset tavallisia maakohteita. Kyseinen rata on läpäisty, kun kaikki kartalla olevat maakohteet on tuhottu.
Youtube video Zone 66 pelistä :